http://www.fitness.hu 2022-08-16 15:45:55

5 nyári sport, amivel kiválthatod a beltéri edzésedet

Nyáron jó választás lehet egy szabadtéri sport. Ráadásul remek közös program a családdal és a barátokkal!

  1. Strandröplabda

Vízparton, medencés strandon vagy akár arra alkalmas sportpályán is játszhatjátok. Hatalmas előnye, hogy még a kezdők is sokkal bátrabb manőverekre képesek, hiszen százszor barátságosabb homokba huppanni, mint az aszfalton vagy a tornaterem padlóján landolni. Arról nem is beszélve, hogy egy picit több izommunkát igényel benne szaladgálni, így teljes gőzzel mehet a kalóriaégetés. Gyerekek is teljes jogú csapattagok lehetnek!

 

  1. Ultimate Frisbee

Ebben a fiatal sportágban két hétfős csapat játszik egymás ellen, általában fél focipályányi területen. A térfelek hátsó részén ugyanúgy gólvonallal elválasztott zóna található, mint az amerikai futballban. A lényeg, hogy sikerüljön bedobni a korongot a zónába, ahol egy csapattárs elkapja. Az immáron világszerte szervezett keretek között is működő Ultimate legnagyobb előnye, hogy alaposan átmozgat és jól megmutatja a csoportdinamikát anélkül, hogy bármiféle agresszió szerephez juthatna benne.

 

  1. Hegyi kerékpározás

Az árnyas erdők és a meseszép tájak szuper nyári programot biztosítanak azoknak, akik egyszerre szeretnének pihenni és alaposan átmozgatni magukat. Mivel rengetegféle terep közül lehet választani, gyakorlatilag belevághat bárki. Minél meredekebb a hegy, annál nagyobb a kaland és annál több kalória ég el. Ráadásul az emelkedőn kaptatva jó arra gondolni, hogy hamarosan lejtős száguldás következik! Bringát és felszerelést akár kölcsönözni lehet, így kezdetben nincs szükség hozzá nagy befektetésre.

 

  1. Kajakozás

Tóban, folyóban vagy akár tengerben is lehet kajakozni. Persze, mindegyikhez megfelelő típust kell választani. Ez a sportág fantasztikus közelségbe enged a természethez, a víz közelsége és az intenzív mozgás pedig külön-külön is elképesztően oldja a stresszt. Az előkészületek közül viszont nem szabad kihagyni a vízálló naptejet, és nem árt végiggondolni, hogy ne legyen nálatok semmi olyan, aminek árt, ha vizes lesz!

 

  1. Sziklamászás

A test összes izmát alaposan átmozgatja, ráadásul csodás a személyiségfejlesztő-önismereti hatása. Nem vicc: már ilyen tréningeken is alkalmazzák, mert mászás közben rengeteg mindent megtudhatsz saját magadról. Kiderül, mennyire bízol másokban, mennyire vállalsz kockázatot, és ha több alternatíva áll rendelkezésedre, melyiket választod. Azért érdemes másokat is magaddal vinned, mert a versenyszellem sokat hozzátehet a teljesítményetekhez.