http://www.fitness.hu 2022-07-05 16:50:10

Így mozgasd át magad, ha utálsz edzeni

Kiráz a hideg az edzőterem vagy a futópálya gondolatától? Nem vagy ezzel egyedül a világon! Szerencsére így sem kell lemondanod a rendszeres testmozgásról – csak érdemes egy kicsit más köntösben tálalni magadnak.

Videojátékok

Sokan úgy gondolnak a videojátékokra, mint a járványszerűen terjedő elhízás egyik legfőbb okára. Hiszen hogyan is lehetne egészséges, ha valaki órákon keresztül ül a gombokat nyomogatva? Ez a szemléletmód azonban már idejétmúlt, mert széles választékban elérhetőek olyan játékok és kiegészítő eszközök, amelyek pont, hogy alaposan átmozgatják a testedet!

Léteznek kifejezetten sportjátékok – úgymint a tánc, az aerobik vagy a tenisz –, de már a fantasy szerepjátékok is működhetnek úgy, hogy a karaktered utánozza a valós mozgásodat. Tehát a kényelmes széken csücsülés helyett kénytelen vagy nyúlcipőt húzni, ha jön az ellenség.

 

Házimunka

Máris kellemesebb, ha összekötöd egyik hasznos dolgot a másikkal! A kocsimosás, a porszívózás és a padlósuvickolás is szépen égeti a kalóriákat – nem véletlenül érezheted őket annyira fárasztónak. Arról nem is beszélve, hogy az elvégzett feladat nyújtotta sikerélmény – a tisztábbá, rendezettebbé varázsolt környezettel együtt – még a mentális állapotodra is jó hatással van.

Ha nem szeretsz takarítani, próbáld csak meg zenére csinálni úgy, hogy mindent beleadsz a mozdulatokba!

 

Kertészkedés

Mindig akad valami teendő a szabadban: télen a hólapátolás a sláger, máskor pedig gondozni kell a növényeket, vagy éppen összetakarítani a lehullott leveleket. Intenzitástól függően már félórányi hajlongással, guggolással és pepecseléssel is annyi kalóriát égethetsz el, mint egy edzéssel.

Ha nincs saját kerted, vagy olyan kis zöld terület, ahol hódolhatnál ennek a tevékenységnek, fontolóra veheted, hogy csatlakozol egy közösségi kert projekthez vagy indítasz egyet. Ez arról szól, hogy társasházban élők összefogva kialakítanak maguknak egy kisebb-nagyobb kertet, ami lehet virágos vagy veteményes is, és aztán együtt, a feladatok megosztásával gondozzák.

 

Szex

Akár ezzel is kezdhettük volna a listát, hiszen temperamentumtól és hangulattól függően a sétához hasonlótól kezdve egészen a tempós gyaloglást megszégyenítőig változhat a mozgás intenzitása az együttlét alatt. A minőségi összebújás tehát nemcsak a párkapcsolatodra van jó hatással, hanem a szívedre és a vérkeringésedre is, hiszen minden porcikádat elárasztja a friss oxigén.

 

Geocaching

Ha szeretsz úgy sétálni a szabadban, hogy célja is van a dolognak, akkor a geocachinget pont neked találták ki! A játék lényege, hogy oda kell találnod egy bizonyos pontra – általában GPS koordináták alapján –, és vagy zsebre tenni az ott talált jelképes díjat, vagy felírni a nevedet a dicsőséglistára.

Lépésszámlálóval fölszerelkezve akár pontosan is nyomon követheted, hogy hány kalóriát égettél el akció közben.

 

Tánc

Akkor is jó móka, ha van hozzá társaság, de akár egyedül is beizzíthatod a kedvenc számaidat valamelyik videómegosztón. Így kedvedre átmozgathatod az izmaidat, és megdolgoztathatod a szívedet, a tüdődet.

Ráadásul jobb kedved is lesz tőle! Az a legjobb benne, hogy tényleg nem kell hozzá semmi más, csak egy kis zene.

 

Sétamegbeszélés

A tengerentúlon egyre nagyobb népszerűségnek örvend a „meeting on the go” koncepció, vagyis a sétamegbeszélés. Ilyenkor a megszokott leülős szetting helyett a munkatársak tesznek egy sétát valamelyik közeli parkban, hogy közben megbeszéljék az aktuális feladatokat.

Hiába tűnik ez furcsa hóbortnak, pénzben mérhető előnye is akad. A mozgás ugyanis serkenti a kreativitást, tehát a sétameetingeken jobb ötletek születnek, mintha csak leülnének a tárgyalóban a felek.

 

Amatőr sportcsapat

Nincs, aki noszogasson a mozgásra? A környezeted inkább visszafog ebben, mintsem hogy inspirálna? Biztos, hogy van a közelben amatőr sportklub, ahol egyáltalán nem kell profinak lenned, viszont szívesen látnak egy kis örömteli mozgásra, sőt még új emberekkel is megismerkedhetsz!

A csapatszellemnek pedig nemcsak leendő barátokat köszönhetsz majd, hanem azt is, hogy eszed ágában sem lesz majd az edzéseket ellógni. Az egymás közötti egészséges versengés ugyanakkor ösztönöz rá, hogy egyre jobbá válj.

 

Kutyasétáltatás

Régóta vágysz egy saját négylábú társra? Akkor itt az ideje, hogy örökbe fogadj egy kutyust, aki bizony akkor is rávesz egy kis mozgásra, ha magadtól nem kelnél fel a kanapéról! A napi több sétának köszönhetően sokkal fittebb leszel, a friss levegő pedig segít, hogy jobban járjon az agyad és záporozzanak az ötleteid. Egy hűséges kutyus kívül-belül elvarázsol!

 

Intervall edzés

Az intervallum tréning lényege, hogy egy-egy rövidebb szakaszban tényleg apait-anyait beleadsz, a fizikai teljesítőképességet határait kimaxolva. Így ha ügyes vagy, akkor a lassú-gyors szakaszok váltakozásával akár 10 perc alatt is úgy átmozgathatod magad, mintha 50 percig edzettél volna.

Ez gyakran még azok számára is vonzó perspektíva, akik egyáltalán nem szeretnek mozogni. A bemelegítésre és a levezetésre viszont itt is muszáj figyelni. Különösen, mert a teljes gőzzel végzett szakaszokban fokozott a sérülésveszély.

 

Harcművészetek

Mindig is csodáltad azokat, akik valamilyen harcművészetnek hódolnak? Bármikor belevághatsz, szabad a pálya! Amellett ugyanis, hogy megtanulod megvédeni magad, még a koncentrációs képességedet és a mozgáskoordinációdat is fejleszted vele. A sérülésektől pedig nem kell félned: karate, a judo és a taekwondo például kifejezetten biztonságos ilyen szempontból egy tapasztalt tréner felügyelete mellett.

 

Zombifutás

A videojátékok szerelmesei találták ki ezt a szabadidős tevékenységet, aminek az a lényege, hogy akadályokkal nehezített pályán kell végig rohanni úgy, hogy a többiek üldöznek, vagy éppen kiugranak eléd random helyeken.

Ha a "sima" futást borzasztóan unalmasnak találod, akkor alighanem pont neked való ez a szó szerint szörnyű sport.